Vijesti

Strani turisti u Hrvatskoj ovoga ljeta potrošili preko 794 milijuna eura na Visa karticama

01/12/2016

Press Release Image

Zagreb, studeni 2016. – Prema podacima koje je prikupila Visa o kartičnim plaćanjima stranih turista u Hrvatskoj tijekom ljetnih mjeseci, ovu godinu obilježila je još uspješnija turistička sezona s potrošenih preko 794 milijuna eura. Naime, u usporedbi s protekle dvije sezone i potrošnje od 652 i 705 milijuna eura, ljeto 2016. godine bilježi porast od 11,24%. Od svih gostiju iz Europe i svijeta, Nijemci su još uvijek predvodnici u potrošnji, a slijede ih turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Visini podaci o kartičnom plaćanju stranih turista u Hrvatskoj već nekoliko godina zaredom vrijedan su indikator trendova u industriji, a uz podatke o potrošnji, ukazuju na ključne potrebe turista te na zemlje koje predstavljaju najveći izvor gostiju tijekom ljetnih mjeseci. Uz sveukupnu potrošnju od 794 milijuna i porast od 11,24%, prema Visinim podacima samo srpanj bilježi rast od čak 14,94%, što je posebice značajno u usporedbi s lipnjem i rastom od 7,88% i kolovozom i rastom od 9,12%. Usporedba podataka s obzirom na mjesec može biti koristan indikator za vremensku prilagodbu ponude i sadržaja tijekom ljetne turističke sezone, ali i pojačanje ponude izvan vrhunca turističke sezone.

Kao i proteklih godina, najveći „potrošači“ i ovog su ljeta bili Nijemci s 131 milijun eura, koliko su potrošili putem Visa kartica. Slijede ih turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva s 88 milijuna eura, zatim turisti Norveške, Francuske i Italije. Najveći individualni porast plaćanja Visinim karticama bilježe Slovenci, s rastom od 24,25% i potrošnjom od 26 milijuna eura tijekom tri ljetna mjeseca 2016. godine.

Uz čvrsto drugo mjesto u sveukupnoj potrošnji, gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva drugi su i na ljestvici porasta plaćanja, s 14,77%. Strani turisti u Hrvatskoj najviše su koristili Visine kartice za plaćanje smještaja, zatim za plaćanje zabavnih sadržaja i za kupovinu u supermarketima. Najveći porast bilježe upravo zabavni sadržaji, od 18,44%, dok plaćanje goriva bilježi pad već drugu godinu zaredom, sa smanjenjem potrošnje od 6,92% za 2016. godinu.

„Praćenjem plaćanja Visinim karticama moguće je utvrditi relevantne trendove u industriji, koji su posebno važni za turističke zemlje kao što je Hrvatska. Na taj način svake godine moguće je odrediti segmente koje je potrebno dodatno razviti ili prilagoditi i to s obzirom na zemlju podrijetla gostiju, ali i s obzirom na njihove najvažnije potrebe tijekom boravka u Hrvatskoj. Uz podatke o potrošnji, Visa podatke o kartičnoj potrošnji koristi i kod predviđanja trendova u turizmu, a ponudom usluga kao što je aplikacija Travel Tools omogućava sigurno i bezbrižno plaćanje diljem svijeta za novu putujuću klasu. Na taj način plaćanje karticama omogućava posjetiocima zemlje sigurnost u nepoznatoj okolini jer ne moraju brinuti imaju li dovoljno gotovine i odgovarajuću valutu. Kontinuirano povećanje potrošnje putem Visinih kartica pokazuje nam da su turisti itekako svjesni tih prednosti,“ rekao je Davor Kršul, Visa Country Manager za Hrvatsku.

Uz praćenje aktualne potrošnje na Visinim karticama, Visina studija o nadolazećim trendovima u turizmu iz 2016. godine pruža dodatan uvid u određivanje novih strategija i područja interesa. S procjenom o povećanju broja kućanstava koja će putovati u inozemstvo od 280 milijuna kućanstava do 2025. godine, turisti globalne putujuće klase dolazit će iz Kine, SAD-a, Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Ruske Federacije. Uz porast turista iz skupine iznad 65 godina i povećane potrebe za zdravstvenim turizmom, nadolazeće godine obilježit će i veća fizička povezanost s povećanjem broja avionskih linija i visoka internetska povezanost omogućena tehnološkim naprecima. Upravo kako bi turisti mogli koristiti sve veću globalnu povezanost za donošenje odluka u stvarnom vremenu, Visa je u svibnju ove godine lansirala novu verziju aplikacije Travel Tools, s podacima o lokacijama bankomata, deviznim tečajevima te savjetima za ugodnije putovanje i mnogim drugim korisnim sadržajima.